tisdag, september 25, 2007

Svenska rappare som bytt karriär

Efter några år borta från studion så tänkte jag kolla om mina boys fortfarande var down för lite hardcore hiphop, men de har tydligen precis som mig gått vidare i livet. Men dessvärre till helt andra nivåer än jag trodde tuffa rappare skulle hamna på när deras dagar var sluträknade!
Pee-wee, medlem i Sherlock, och dessutom bakgrundsrappare till Petters karriär har blivit http://www.peewee.se/ !! Och Ayo från förorten, jag vände när jag såg hans posé på första sidan av nya karriärens websida.. http://ayomusic.artistes.universalmusic.fr/ ???
Jag menar, ok att Leila K börjat snatta (i sviterna efter att hennes åttiotalsknullrufs fått ett abrupt slut på Rockbjörnengalan då hon bitchslappat Roo Cee under en intervju med Aftonbladet. Detta skedde också framför ögonen på mig). Kan det vara för att han fick en hit med låten "getting all the babes and bitches". Sen gick jag därifrån till baren och beställde en öl.. Sen var det dags för E-type på scen igen.. Härliga 90-tal.. men varför envisades hon med att bära sitt rufs..

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hahaha. Smått långsökta paralleller mellan namn och företag?
Du tog första bästa google-resultat som kom upp eller?
Kram Emelina.

Pernilla sa...

Hahaha.
Inegn idé att oogla efter profil m.a.o? :)
Tycker förresten att Emelina är en aning elak...