fredag, september 28, 2007

Stulen Fiat Uno - En skändad juvel!


Stulen: Fiat Uno, årsmodell 1991, regnr EEC 909

En sak är säker; Livet går upp och ner, i vågor, och det enda man kan göra är att försöka göra det bästa för att försöka dämpa nergången och njuta av uppgången. I mitt annars lyckliga liv, så skedde något igår som berörde mig lite faktiskt. Jag var på väg från jobbet, åkte till Gullmarsplan för att hämta min bil och köra den till besiktningen, en Fiat Uno, som jag haft ungefär en månad. När jag inte hittade den längs gatan jag hade parkerat på så började jag verkligen undra om jag fått antingen psykos, alzheimer eller något för tidig demens. För jag hade verkligen för mig att den stod just DÄR, men inte fanns ett endaste spår av den. Den måste vara STULEN!!! NÅGON HAR STULIT JUVELEN! BESUDLAT DEN MED SMUTS AV OÄRLIGHET! Nedan följer en beskrivning och historia av den enormt stöldbegärliga, och idag skändade, juvelen:

Det är en vit Fiat Uno årsmodell 1991 med tonade rutor bak. Det har körförbud (till fördel för mig nu när Svinen åker omkring i den, haha hoppas polisen stoppar er bara för den sakens skull era as!). Jag köpte den för en månad sen av en bonde utanför Södertälje, då det var ett kap jag väntat på i X antal veckor. Efter enormt prutande fick jag bilen för 1300 kr, och visste direkt att det behövdes lite tid för att smörja upp kärringen inför en besiktning. Jag tog mig all denna tid, drog åt handbromsen, bytte vindrutetorkare och spottade på rutorna. Allt inför besiktningen IDAG, fredag 28/9.. Men icke, de stal den DAGEN INNAN!! Vi hade till och med haft vadslagning på jobbet om den skulle gå genom besiktningen eller inte!!! Ett lotteri åt helvete..

Polisen har tagit upp jakten på Fiaten med all sin styrka, Vägverket och Skatteverkat är gemensamt inkopplade, med uppdaterade efterlysningssystem för vägtullarna som automatiskt raderar samtliga avgifter under efterlysningen. Jag ber Dig om hjälp att vara mitt extra öga. Om du ser denna bil med registreringsnr EEC 909, slå mig en signal (helst medan förövarna fortfarande sitter i bilen hehehehe).. En härlig belöning väntar, jag kanske till och med bjussar på en Kebab eller i bästa fall en Falafel!!

Lycka till i jakten på juvelen kära agent!! This tape will selfdestruct within five seconds!/Bästa hälsningar, din vän Karim

Inga kommentarer: